Korunka zubního inplantátu
Dobry den! Zubař vybral špatnou barvu korunky zubního inplantátu.Na moje přání ho vyndal a posla zpátky do laboratoře,aby upravili barvu.Po 3tydnech se mi včera odloupl ve spodní části kus této korunky.Bylo mi řečeno,že kdýž už korunka byla upravovana,tak se na ní nevztahuje záruka.Lékař po mě požaduje dalších 500Kč na zhotovení nové korunky.Nebyla přece moje vina,že vybral špatnou barvu.Co mám teď dělat,mám znovu zaplatit?????Myslím,že by to mělo být zdarma.Děkuji Helena
Dobrý den, Heleno,
na stomatologické výrobky se běžně vztahuje zákonná záruka.
"Zákonná záruční doba na stomatologické výrobky (protetické práce - korunky, můstky, protézy, ...) je 24 měsíců. Záruka je poskytována v rozsahu zákonné záruky podle obecně závazných právních předpisů"
Záručním listem je doklad o zaplacení ceny výrobku.
Záruka se vztahuje na vady, které se projeví jako rozpor se smlouvou o zhotovení stomatologického výrobku na zakázku po převzetí výrobku pacientem v záruční době. Vadou se rozumí takový stav výrobku, v jehož důsledku výrobek nemá dohodnuté, popisované, resp.očekávané vlastnosti, případně vlastnosti obvyklé, nebo v jehož důsledku neodpovídá právním předpisům nebo účelu, pro který byl zhotoven.
Jde-li o vadu, na kterou se vztahuje záruka a kterou lze odstranit, má pacient právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Není-li takový postup možný, může pacient žádat přiměřenou slevu z ceny nebo od smlouvy odstoupit.
Zde jsou odkazy na možnosti reklamace stomatologických výrobků od VZP a OZP.
Mějte se krásně a přeji Vám brzké vyřešení problému,

Potřebujete poradit?
Napište našim odborníkům

