Novopečené maminky přiznávají, že na porod nebyly připraveny – a od něj se cítí „jinak“

PM
Tým Profimed
čtení na 4 min
Sdílet na
Studie, jíž se účastnilo 2 000 maminek, zveřejnila výsledek, který udává, že 78 % z nich bylo „šokováno“ dopadem porodu na jejich tělo. Více než třetina účastnic (34 %) měla během prvních šesti týdnů po porodu bolesti břicha a 39 % účastnic se potýkalo s bolestmi zad.

Další účastnice zápasily s hormonální nerovnováhou (34 %), zácpou (28 %) a bolavými ňadry (43 %).

Mnohé ženy pociťovaly problémy i během čtvrtého trimestru – 12týdenního období po porodu – a to včetně problémů s chůzí (24 %) a s inkontinencí (18 %).

Výzkum, který vznikl na podnět námi oblíbeného výrobce dětských produktů Frida, také odhalil, že šest z deseti žen by si přálo, aby byly na to, čím si při porodu a po něm projdou, upozorněny předem.

Studie se uskutečnila jako součást kampaně značky „Real Birth Announcements“, jejímž cílem je připravit nastávající maminky na to, co je čeká – a to tak, že povzbudí ostatní rodičky, aby se podělily o své zážitky z porodu a z období po něm.

Maminka dvou dětí, Paloma Faith, podporuje kampaň tím, že sdílí podrobnosti týkající se jejích vlastních problémů během porodu.
Zpěvačka a aktivistka uvádí: „Můj vlastní porod a období po něm byl na hony vzdálen od těch zářivých scén prezentovaných skrz růžové brýle na obrazovkách a v online prostředí. Po nouzovém císařském řezu jsem nemohla dva měsíce pořádně chodit a dosavadní pocity vyčerpání mi přišly směšné. K tomu přidejte novorozenou „piraňu“, po jejímž přisátí jsem měla bradavky neustále v jednom ohni, a rozbolavěné tělo – a máte vzpomínku, na kterou rozhodně nikdy nezapomenete.“

A k tomu dodává: „Jen málo žen je připravených na realitu spojenou s porodem a obdobím po něm. Proto jsem hrdá, že mohu být partnerem značky Frida, a pomáhat podněcovat k otevřeným rozhovorům zaměřeným na skutečné porodní příběhy. Je na čase zpochybnit ty dokonalé příspěvky na sociálních sítích a začít konečně sdílet to, co je reálné a co se může stát.“

Studie identifikovala nejčastější situace, ve kterých se ženy cítily nepřipravené na realitu spojenou s porodem – včetně pocitů strachu (35 %) a neuvědomění si toho, jak často se vyskytují komplikace (28 %).

Navíc více než čtvrtina žen (26 %) si neuvědomovala, že porod může trvat tak dlouho, jak ve skutečnosti trval.

Mladší maminky – ve věku od 18 do 24 let – jsou otevřenější ke sdílení těchto informací včetně názorných podrobností z porodu, než maminky ve věku 35 až 44 let – 43 % v porovnání s 35 %.

Trnitá cesta

Podobně by pro tuto věkovou skupinu bylo také příjemnější mluvit o svých zážitcích z porodu, než pro skupinu ve věku mezi 30 až 40 lety – a to 28 % v porovnání s 20 %.

Ze všech dotázaných žen celkem 23 % připustilo, že by se cítily lépe, kdyby se o porodu mluvilo otevřeně a pravdivě, a kdyby to dělaly i ostatní maminky.

Přičemž 33 % žen věří tomu, že to, čím si maminky procházejí v poporodním období – prvních šest týdnů po porodu – se dostatečně neventilujete, a to zejména s důrazem na samotný porod.

Téměř polovina maminek (45 %) navíc byla často dotazována především na zdraví svého miminka, než na její vlastní.

Pro přípravu na porod a mateřství jsme tu s vámi

Na problematiku vyplývající z výzkumu se Profimed zaměřuje dlouhodobě. Víme, že nabídka produktů i celková osvěta v této oblasti je nedostatečná či zkreslená, a proto jsme i v této oblasti hledali to nejlepší pro zdraví. Nedílnou součástí naší podpory nastávajících maminek i žen po porodu jsou tak již několik let produkty Frida. Jsou to právě ony, které usnadní ženám jejich přechod do role maminky, což potvrzuje i Chelsea Hirschhorn, generální ředitelka značky Frida a maminka tří dětí: „Frida je tu, aby připravila rodiče na nefiltrované, nesexy momenty rodičovství – ty, které na Instagramu běžně nevidíte. A začíná to u maminky: chceme demystifikovat realitu spojenou s tím, jak se z ženy stává matka, a více podpořit přímou konverzaci o tom, co se skutečně děje na porodním sále – i mimo něj. Nebojíme se jít na dřeň a mluvit o reálných okamžicích a výzvách spojených s rodičovstvím. Chceme, aby se prvorodičky cítily připravené stejně tak, jako maminka, která přivádí na svět už třetí dítě. A tento cíl je zásadním bodem kampaně Real Birth Announcements.“

Produkty

Skladem > 5 ks
Ihned na
Skladem > 5 ks
Ihned na

Potřebujete poradit?

Napište našim odborníkům
MUDr. Alena Krugová
odborná konzultace dentální péče
Valentyna Nikolenko
odborná konzultace doplňků stravy
Dostupnost na prodejnách
Kliknutím na prodejnu zjistíte adresu a otevírací dobu
Adresa
Telefon
Email
Google Maps Detail prodejny