Ostatní

Zánět po endodoncii

Zubařka mi čistila zubní kanálky, v jednom jsem měla ulomenou špičku nástroje od předešlého lékaře, což bylo vidět na rentgenu. Přesto se mi paní doktorka snažila kanálek silou prorazit. Skončilo to tím, že tam zalomila velký kus nástroje. Následoval zánět, pohotovost, velmi bolestivý týden s každodenní návštěvou nemocnice a výměnou drénu. Paní doktorka si zákrok nechala zaplatit. Mám právo peníze požadovat zpět,? A to nepočítám náklady na léky 1200 Kč, neschopenku...platila jsem za čištění kanálků a teď mě čeká operace za 30 000 Kč

M
Markéta  ‒ 09. 06. 2025
Ostatní
Sdílet na

Dobrý den,

 

Děkujeme za Váš dotaz.

 

Chápeme, že se nacházíte ve velmi nepříjemné a frustrující situaci. Zlomený nástroj v kořenovém kanálku, následný zánět a nutnost dalšího drahého ošetření je samozřejmě velmi zatěžující.

Co se týče Vaší otázky ohledně vrácení peněz za nezdařené ošetření, zde jsou Vaše možnosti:

 

Jako pacient máte právo na to, aby lékař prováděl svou práci s náležitou odbornou péčí a dodržoval standardy dané profese. Pokud se prokáže, že došlo k pochybení ze strany lékaře, které vedlo k poškození Vašeho zdraví nebo k nutnosti dalšího ošetření, můžete mít nárok na kompenzaci.

 

Prvním Vaším krokem by měla být písemná reklamace provedeného zákroku u Vaší zubní lékařky. Popište podrobně celou situaci, včetně původního stavu (ulomená špička nástroje od předchozího lékaře), průběhu ošetření, a především důsledků (zalomení dalšího nástroje, zánět, nutnost pohotovosti, operace). Požadujte vrácení peněz za původní ošetření a případně i náhradu dalších nákladů (léky, cestovné, ušlá mzda). Důrazně doporučujeme mít vše zdokumentované (rentgeny, lékařské zprávy z pohotovosti a nemocnice, účtenky za léky).

 

Pokud nebude Vaše reklamace u lékařky úspěšná, můžete podat stížnost na Českou stomatologickou komoru. Komora je profesní organizace, která dohlíží na dodržování etického kodexu a profesních standardů. ČSK může posoudit, zda došlo k pochybení ze strany lékařky. K podání stížnosti budete potřebovat veškerou dostupnou dokumentaci.

 

V některých případech se můžete obrátit i na Vaši zdravotní pojišťovnu. Pojišťovna může posoudit, zda bylo ošetření provedeno správně a zda Vám vznikl nárok na úhradu nákladů, které jste vynaložila.

 

Pokud všechny předchozí kroky selžou, poslední možností je soudní žaloba na náhradu škody. Tato cesta je však finančně i časově náročná a vyžaduje právní zastoupení. Budete muset prokázat, že lékařka porušila svou odbornou péči a že toto pochybení přímo vedlo k Vašemu poškození.

 

Důležité body, které Vám mohou pomoci:

 

  • Shromažďujte veškerou dokumentaci: Lékařské zprávy, rentgeny před a po ošetření, zprávy z pohotovosti a nemocnice, účtenky za léky, potvrzení o neschopence.
  • Komunikujte písemně: Všechny žádosti a reklamace posílejte písemně (doporučeně s dodejkou), abyste měla doklad o jejich odeslání a doručení.
  • Konzultace s jiným zubařem: Nechte si současnou situaci posoudit nezávislým zubním lékařem, který Vám bude provádět nadcházející operaci. Jeho posudek může být cenný.

 

Mrzí nás, že musíte procházet takovou zkušeností. Držíme Vám palce, abyste celou situaci co nejlépe vyřešila a dosáhla spravedlivého řešení.

 

Váš Profimed

Tým Profimed

Potřebujete poradit?

Napište našim odborníkům
MUDr. Alena Krugová
odborná konzultace dentální péče
Lucie Vokůrková
odborná konzultace dentální péče
Valentyna Nikolenko
odborná konzultace doplňků stravy
Dostupnost na prodejnách
Kliknutím na prodejnu zjistíte adresu a otevírací dobu
Adresa
Telefon
Email
Google Maps Detail prodejny